13 października 2013

Ciasto herbaciane z jagodami



Wspaniałe ciasto herbaciane z jagodami i pysznym kremem. Dodatkowo posypałam je pistacjami, które przyjemnie chrupią.  Myślę że można tu użyć innych owoców np: wiśni czy malin.  W początkowej wersji miałam je zrobić bez kremu, ale jak szaleć to szaleć. Polecam na niedzielne, leniwe popołudnia do herbaty lub kawy.



/Przepis na ciasto pochodzi z książki "Nakarm Mnie" Billa Grangera/ z małymi modyfikacjami

Przygotowanie ciasta
Użyłam formę o wymiarach 23 x 23 cm wysmarowana masłem i wyłożona papierem do wypieków.
Piekarnik rozgrzej do 180 stopni Celsjusza.

Wymieszaj śmietanę z proszkiem do pieczenia i odstaw.
W misce utrzyj masło z cukrem na krem. Mieszając dodawaj skórkę z cytryny, cukier waniliowy, jajka, i śmietanę. Dokładnie wymieszaj składniki. 
Do drugiej miski wrzuć jagody (użyłam mrożonych) i 2 łyżki mąki. Wymieszaj jagody z mąką.
Resztę mąki przesiej do masy na ciasto i delikatnie wymieszaj łyżką. Na koniec dodaj jagody i ostrożnie wmieszaj w masę. 
Przełóż ciasto do formy, rozsmaruj równomiernie i piecz 45.50 minut. 

Krem
W jednej misce ubij śmietankę. W drugiej misce ubij masło z cukrem i serem. Dodaj cukier i cukier waniliowy. Dodaj ubitą śmietankę.
Gotowy krem rozsmaruj na cieście. Na koniec oprósz pistacjami.

Smacznego !



3 komentarze:

  1. wygląda pysznie, chcę kawałek:)!

    OdpowiedzUsuń
  2. Niebiańsko wyglądają.
    Zapraszam serdecznie do mnie na makaron z jagodami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, wygląda wyjątkowo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę na blogu i komentarz. Proszę o nie umieszczanie w nich spamu, ponieważ będzie natychmiast kasowany.
Asia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...