29 września 2013

Sernik z przypalonym masłem


Wspaniały , lekko karmelowy smak. Sernik z przypalonym masłem brzmi intrygująco, ale zapewniam że jest doskonały. Spód sernika to bułka tarta z masłem i cukrem. Do tego wypieku dobrze jest zrobić bułkę samodzielnie. Wystarczy ususzyć bułkę, zawinąć ją w ściereczkę i tłuczkiem do mięsa zbić na drobne okruszki. Mogą być nawet grubsze to nie przeszkadza.  Do masy serowej użyłam zwykłego sera twarogowego, który zmieliłam dwa razy przez maszynkę do mięsa. Całość wymieszałam łyżką.


/Przepis na ten fantastyczny sernik pochodzi z bloga Moniki/ z małymi modyfikacjami

Składniki:
Spód 
1/3 kostki masła
1 szklanka bułki tartej
2 łyżki cukru
szczypta soli

Masa serowa
150 g masła
500 g sera twarogowego dwukrotnie zmielonego (lub serka philadelphia)
250 g sera mascarpone
1/3 łyżeczki soli
1 łyżka esencji waniliowej
3 jajka
1/2 szklanki cukru (lub golden sirup)
2 łyżki miodu
kilka truskawek lub innych owoców (opcjonalnie)

Spód: Na patelni rozpuść masło, dodaj bułkę tartą , cukier i sól. Wymieszaj i zaczekaj aż się lekko zarumieni. Przełóż do tortownicy i ugnieć na spodzie. Włóż do lodówki.

Przygotuj masę serową. Masło rozpuść i zaczekaj aż lekko zmieni kolor na głęboki brązowy. Odstaw do wystygnięcia.
Ser zmieszam z solą, cukrem (lub golden sirup) jajkami, miodem i esencją waniliową. Dodaj przestudzone masło. Wymieszaną masę przelej na przygotowany spód. Wstaw do piekarnika i piecz 45 minut. Wyłącz piekarnik i uchyl drzwiczki. Zaczekaj aż całkowicie wystygnie. Następnie oprósz cukrem pudrem i ułóż truskawki lub inne owoce.
Sernik przechowuj w lodówce, przed podaniem wyciągnij na 15-20 minut z lodówki.

Smacznego !



4 komentarze:

Dziękuję za wizytę na blogu i komentarz. Proszę o nie umieszczanie w nich spamu, ponieważ będzie natychmiast kasowany.
Asia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...