2 listopada 2012

Flan jabłkowy Magdy Gessler



Ostatnio buszując po strychu znalazłam książeczkę (całkiem niepozorną) pod wdzięcznym tytułem
" Fascynacje kulinarne gwiazd" Agnieszki Perepeczko. Zupełnie nie wiem skąd ta książka znalazła się u mnie w domu. Zaczęłam przeglądać strona po stronie i uznałam, że jest to całkiem fajna książka.
 Jest w niej 55 przepisów i 55 gwiazd opowiada o swoich fascynacjach kulinarnych i nie tylko.
 Są  między innymi takie gwiazdy jak: Wojciech Młynarski i jego "schab po afrykańsku czyli akt rozpaczy". Jan Nowicki i "Rosół Pana Jana". Marian Opania i jego Zalewaya u Tiffany'ego. Piotr Fronczewski  i jego mus czekoladowy. Beata Tyszkiewicz, Wojciech Pszoniak,  Krzysztof Kolberger,  Krystyna Mazurówna.  Daniel Olbrychski i jego barszcz czerwony, oraz wiele, wiele innych wspaniałych gwiazd i ich wybrane dania. Jest też Magda Gessler i jej flan jabłkowy. Wybrałam ten przepis bo jest tak prosty w przygotowaniu, że nie mogłam się oprzeć żeby go wypróbować.




To bardzo łatwe ciasto i bardzo szybkie w przygotowaniu. Wygląda trochę jak zakalec, ale chyba o to chodzi. Jest naprawdę bardzo smaczne i lekkie.

Flan jabłkowy

4 łyżki mąki
4 łyżki cukru
4 łyżki oleju
4 jaja
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
3-4 jabłka

Wszystkie składniki wymieszaj. Jabłka obierz i pokrój w ósemki, a następnie (ciasno) ułóż w tortownicy. Zalej masą. Piecz w piekarniku 45 minut w 170 stopni Celsjusza.

Smacznego!


Zapraszam Was słodko na podwójnie czekoladowe ciasteczka do BIAŁEJ KUCHNI przepis tutaj klik


26 komentarzy:

  1. skoro taka rekomendacja to pewnie byl pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosty i pyszny...a zdjęcia mega apetyczne...:)! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. flan piękny, a książka wydaje się bardzo interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko co ma w sobie jabłka jest skazane na natychmiastową konsumpcję w mojej okolicy :D A przepis wygląda bardzo ciekawie, chętnie wypróbuję czym Pani Gessler się zajada :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wypróbuję, zdecydowanie! :) Będę tutaj zaglądać, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. podoba mi się:)uwielbiam proste,domowe smaki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj Pani Magdy to musi być pyszne, a że z jabłkami to już jestem zachwycona. Zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Prosty i pyszny pomysł na ciacho z jabłkami:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. piękne ciasto, aż chce się zjeść.

    pierwszy raz widzę tego typu ciasto

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za bardzo miłe komentarze :)Myślę że inne owoce też by się świetnie nadawały do tego ciasta. Chyba najlepsze są sezonowe. Teraz najsmaczniejsze są właśnie jabłka. Pozdrawiam wszystkich ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda wspaniale! I jakie to proste do zrobienia;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak dla mnie wygląda zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pysznie się prezentuje ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ślinka leci na sam widok.Zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jutro robię :)
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  16. smakowite. nabrałam ochoty. mam tylko pytanie : na jaką forme sa podane proprocje?

    pozdrawiam
    ada

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj Lavendine. Upiekłam go w małej tortownicy o średnicy 20 cm, a wysokości 8 cm. Ale jak będzie niższa to też będzie dobrze bo ciasto nie jest takie wysokie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. dziekuje:)
    wlasnie sie zabieram do pracy!

    miłej niedzieli.

    a

    OdpowiedzUsuń
  19. Już się na fb nad nim zachwycałam! Nie wiedziałam, że tutaj też piszesz :) Tu też będę zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Beatko tutaj mam tylko słodkie. Dziękuję za odwiedziny i oczywiście zapraszam i tu i na asia-white-kitchen:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Asiu, flan wygląda naprawdę baaardzo apetycznie! Pozwalam sobie zapisać ten przepis. Jak wypróbuję to dam znać :) Pzdr Aniado
    Ps. Przepiękne zdjęcia! Gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Aniado, bardzo dziękuję za motywujące słowa. To dla mnie bardzo ważne, naprawdę. Czekam na Twoje wrażenia smakowe :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pychotka, chce mi się ostatnio czegoś owocowego :)
    Ciekawa jestem musu czekoladowego Fronczewskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  24. wlasnie jem wersje z gruszkami , cynamonem i wiórkami kokosa. tez smaczna:)

    pozdrawiam
    l

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę na blogu i komentarz. Proszę o nie umieszczanie w nich spamu, ponieważ będzie natychmiast kasowany.
Asia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...