19 października 2012

Sernik kajmakowy z owocami


Sernik kajmakowy z owocami
(przepis pochodzi z bloga White Plate ) lekko zmodyfikowany.







Spód:
200 g herbatników
50 g masła
3 łyżki płatków migdałowych
1 łyżka cukru
1/2 łyżeczki soli

Masa:
600 g sera trzykrotnie zmielonego lub z wiaderka
350 ml masy kajmakowej
3 jajka
2 łyżki cukru z prawdziwą wanilią lub zwykły wanilinowy
50 g masła
100 g cukru
1 łyżka mąki pszennej

Polewa:
50 ml masy kajmakowej
3 łyżki mleka
2 łyżki masła
maliny i / lub tryskawki
kilka płatków migdałów

Tortownicę wysmaruj masłem i wyłóż papierem.

Spód
 Ciastka pokrusz w blenderze na miazgę. Na patelni rozpuść masło i dodaj pokruszone ciastka, płatki migdałów, cukier i sól. Wszystko razem wymieszaj i wyłóż spód tortownicy. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 st. C i piecz 10-15 minut.

Masa
Masło zmiksuj z cukrem, cukrem waniliowym, dodaj kajmak, jajka, po łyżce sera i mąkę. Dokładnie wymieszaj. Przełóż na upieczony spód i wygładź.

Piecz w temperaturze 180 stopni przez  50-60 minut. Wyłącz piekarnik i uchyl drzwiczki. Zaczekaj aż ciasto wystygnie.

Polewa
W osobnym garnuszku podgrzej mleko z masłem, dodaj kajmak i dokładnie wymieszaj na gładką masę.
Polej wierzch wystudzonego sernika i ułóż na nim owoce. Posyp płatkami migdałów.

Smacznego!


12 komentarzy:

  1. Niesamowicie wygląda ten sernik, po prostu piękny! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ten sernik jest PRZE
    przepiękny!
    :-)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczny, cudo! A z owockami prezenuje się jeszcze lepiej. Ostatnio sama miałam na niego smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. genialny, też kiedyś robiłam kajmakowy i do tej pory nie znalazłam czasu na opublikowanie. Ale przy Twoim się nie umywa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I jak ja mam się teraz skupić na nauce, skoro cały czas przed oczami mam ten wspaniały sernik:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ty wiesz jak narobić człowiekowi ochoty na coś słodkiego :) ten sernik wygląda fantastycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi miło to słyszeć Olu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest przepiękny! Te owoce stworzyły formę artystyczną i przypominaja mi obrazy Arcimboldo:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Magdo, to najpiękniejszy komplement jaki usłyszałam ostatnio:) Bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Sernik wygląda obłędnie! Aż cieknie ślinka na sam widok! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę na blogu i komentarz. Proszę o nie umieszczanie w nich spamu, ponieważ będzie natychmiast kasowany.
Asia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...