23 września 2012

Sernik z białą czekoladą i rodzynkami earl grey


Dziś będzie bez gadania, czasem lubię konkrety. Powiem tylko jak w reklamie: "...nie musisz mówić mniam, ale trudno się powstrzymać..."


Spód
150 g płatków czekoladowych (cookie crips) lub zwykłych herbatników
40 g masła
1 łyżka brązowego cukru

Masa 
700 g białego sera (trzykrotnie zmielonego), lub gotowego twarożku z wiaderka
1 budyń
50 g cukru
1 cukier waniliowy lub ziarenka z jednej laski wanilii
2 jajka
30 g miękkiego masła
garść rodzynek
filiżanka mocno zaparzonej herbaty earl grey
150 g białej czekolady (pokrojonej na drobne kawałki)
1 łyżeczka cukru pudru
4-5 łyżek konfitur z wiśni (lub innej)


Sposób wykonania

Spód
Rozgrzej piekarnik do 190 stopni Celsjusza.  Za pomocą blendera zmiel chrupki, rozpuść masło w rondelku i połącz z pokruszonymi chrupkami oraz cukrem. Tortownicę wyłóż papierem do pieczenia lub folią aluminiową, wysmaruj masłem. Do przygotowanej tortownicy przełóż masę chrupkową i dociśnij ręką tak ,aby powstał ładnie wyłożony spód i boki. Wstaw do pieca na ok 10-15 minut.

Masa
Do gorącej herbaty wrzuć rodzynki.
Używając miksera, połącz ser z budyniem, cukrem, wanilią, jajkami i masłem. Rodzynki odcedź na sitku, oprósz je cukrem pudrem i dodaj do masy serowej. Na koniec wrzuć pokrojoną czekoladę. Wszystko razem delikatnie wymieszaj.
Przełóż masę na upieczony spód i udekoruj obficie konfiturami. Zmniejsz temperaturę w piekarniku do 170 stopni Celsjusza. Piecz sernik przez 45 minut.

Smacznego!





16 komentarzy:

  1. ciasto bardzo eleganckie, niebiańsko się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z wiśniami nie może być niedobry. Wygląda tak, że aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem zachwycona... piękny jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. jest doskonały
    na pewno powiedziałabym 'mniam'

    OdpowiedzUsuń
  5. Sernikowe cudo! Prezentuje się wyśmienicie!:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda cudnie, wierzę, że smakuje tak samo, pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny pomysl na takie herbaciane rodzynki.

    OdpowiedzUsuń
  8. W przepisie - wydaje mi się - chodzi o 700 g sera, a nie o 70 :)

    Te rodzynki mnie zafascynowały - mam ogromną ochotę na taki serniczek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak oczywiście że 700 a nie 70. Zjadłam jedno 0. Gapa ze mnie. Bardzo dziękuję za tą cenną i bardzo istotną uwagę. Już poprawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam :D W sumie, to bardziej coś jakby Twój sernik, bo wyszło mi coś innego... Ale z earl grey'owymi rodzynkami :D Nie mogę się doczekać, żeby posmakować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. zapraszam do dodania przepisu w konkursie świątecznym , który właśnie trwa na moim blogu.
    http://wmojejmalutkiejkuchni.blogspot.co.uk/2012/11/konkurs-zapraszam.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę na blogu i komentarz. Proszę o nie umieszczanie w nich spamu, ponieważ będzie natychmiast kasowany.
Asia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...