18 listopada 2012

Piernik czekoladowy z nutellą z suszoną śliwką i imbirem



To piernik, który jest wilgotny, bardzo czekoladowy, ma suszone śliwki, imbir i przyprawy korzenne. Czekoladę zamieniłam na nutellę, a zamiast dżemu, przełożyłam całe ciasto konfiturą z fig, winogron z dodatkiem Porto przepis tutaj. Można oczywiście użyć innego dżemu, np: porzeczkowego, wiśniowego czy truskawkowego.
 Jestem dość niecierpliwa, więc ten przepis bardzo mi się spodobał, bo to piernik, który można od razu upiec.  Źródło przepisu lekko zmodyfikowany.



Składniki:
100 ml nutelli
20 g czekolady gorzkiej 70 %
120 g masła
120 g miodu
80 g cukru
200 g mleka
220 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki przyprawy do piernika
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki suszonego imbiru
100 g suszonych śliwek lub wędzonych
40 g kandyzowanego imbiru
2 jajka
1/2 słoika dżemu ok. 100 g

Nutellę, czekoladę, masło, miód i cukier rozpuść w misce postawionej na garnku z gorącą wodą. Dodaj mleko. Odstaw do wystygnięcia.  Jajka roztrzep w osobnej misce i połącz z wystudzona masą czekoladową.
W osobnej misce połącz mąkę z przyprawami i proszkiem do pieczenia a następnie z masą. Dodaj drobno posiekany imbir i śliwki.
Podłużną keksówkę o dł. ok. 26 cm wysmaruj masłem i wyłóż papierem do pieczenia. Wylej masę i wstaw do piekarnika na 60 minut. Piecz w temperaturze 160 stopni Celsjusza.
Po wystygnięciu przekrój w poprzek piernik i posmaruj dżemem. Złóż piernik i przechowuj zawinięty w pergamin lub lnianą ściereczkę.
Smacznego !



Powrót do asia white kitchen

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam pienik i uwielbiam śliwki. Myślę, że nutelle sobie daruję na rzecz gorzkiej czekolady.

    Tak jak Tobie, przepis podoba mi sie za to, że nie trzeba ciasta nastawiać kilka tygodni wcześniej. Zawsze o tym zapominam.

    OdpowiedzUsuń
  2. p.s. Zapomniałam dodać, że zrobiłaś piękne zdjęcia. Zwłaszcza pierwsze mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  3. Phalange-witam Cię w moich słodkich progach i zapraszam też na: http://asia-white-kitchen.blogspot.com
    Ja musiałam zrobić z nutellą, bo nie miałam aż tyle czekolady, ale też wyszło super. A co do zdjęcia, to mnie też się to najbardziej podoba :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie zdjęcia robisz cudowne :). A piernik aż wychodzi z ekranu i prosi aby go zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniały ale nutella mnie w nim zadziwiła , musi świetnie smakować;)

    OdpowiedzUsuń
  6. drukuje przepis i ide piec! wyglada bosko!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki Neringo :) a za mną tak chodzi Twoje ciasto kawowe. Boskie jest.

    Zielaczku- dużo pracy przede mną jeszcze jeżeli chodzi o zdjęcia. Jestem na początku drogi, ale ta droga mi się bardzo podoba :)

    Magda111- zastosowałam Nutellę, bo nie miałam aż tyle czekolady i też byłam zaskoczona efektem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę na blogu i komentarz. Proszę o nie umieszczanie w nich spamu, ponieważ będzie natychmiast kasowany.
Asia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...