29 listopada 2012

Ciasto marchewkowe


Już od jakiegoś czasu chodziło za mną to ciasto. Kupiłam jakieś 50 kg marchewki z uprawy ekologicznej, więc wszystko co z marchewką związane nie jest mi obce.
Wbrew pozorom to ciasto robi się bardzo szybko i łatwo.



Źródło przepisu tutaj - Dorota jesteś wielka :)

Składniki na ciasto

3/4 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
1,5 łyżeczki przyprawy do piernika
1/4 łyżeczki soli
1/3 szklanki oleju rzepakowego lub z orzechów włoskich
2 jajka
1 szklanka posiekanych orzechów włoskich
1/2 szklanki posiekanych, odsączonych ananasów (mogą być z puszki)
1 szklanka startej na średnich oczkach marchewki


Krem
300 g (w oryginalnym przepisie jest serek philatelphia) użyłam serka z Wielunia.
6 łyżek masła w temperaturze pokojowej
1,5 szklanki cukru pudru, przesianego
1 łyżeczka ekstraktu lub pasty z wanilii (użyłam całą torebkę cukru z prawdziwą wanilią)


Ciasto
Wszystkie suche składniki wymieszaj - mąkę, cukier, sodę, proszek do pieczenia i przyprawy. W osobnej misce wymieszaj jajka z olejem i połącz z suchymi składnikami. Dodaj orzechy, ananas i marchewkę. Wszystko wymieszaj łyżką. Formę o średnicy 20 cm wysmaruj masłem, wyłóż papierem i przelej do niej ciasto.
Piecz w temperaturze 175 stopni Celsjusza przez 45 minut (do suchego patyczka).
Studź w foremce.

Krem
Wszystkie składniki utrzyj na gładką masę.

Wystudzone ciasto przekrój na pół w poprzek i przełóż połową kremu. Drugą połowę kremu rozsmaruj na górze. Ułóż orzechy włoskie i oprósz cynamonem.
Smacznego !

Powrót do asia white kitchen

17 komentarzy:

  1. Prezentuje się smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem fanką ciasta marchewkowego a Twoje wygląda...obłędnie:)!

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasto marchewkowe to moje ulubione... pyszne, wilgotne, wyjątkowe

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz je robiłam i już od dzisiaj jestem fanką tego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pięknie wygląda! na pewno spróbuję bo smak musi być cudowny!

    OdpowiedzUsuń
  6. Podwójna warstwa kremu= podwójna warstwa radości : )

    OdpowiedzUsuń
  7. toż to prawdziwy tort:) fenomenalny!

    OdpowiedzUsuń
  8. Już kolejny raz zaglądam na to ciasto :) Prezentuje się fantastycznie! A jak musi smakować!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję. Jest naprawdę pyszne. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda jak piękny tort. Muszę spróbować przy jakiejś tortowej okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam maki jest 3 albo 4 szkl czy 3 czesci z 4 szklanki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3/4 szklanki, czyli 3/4 z 200 ml to jest 150 ml. Powodzenia

      Usuń

Dziękuję za wizytę na blogu i komentarz. Proszę o nie umieszczanie w nich spamu, ponieważ będzie natychmiast kasowany.
Asia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...