9 marca 2013

Szarlotka z pigwą i orzechową kruszonką


To ciasto powstało w strasznym chaosie. Pisałam Wam o tym TUTAJ.  Spód ciasta zapożyczyłam od Bayaderki. Źródło TUTAJ . Ale finał był zupełnie inny niż moje zamiary. Nie ważne...wyszła przepyszna szarlotka z orzechową kruszonką.
Bardzo lubię jak w szarlotce jest dużo jabłek, ale pokrojonych w cieniutkie plasterki i ułożonych jeden na drugim. Orzechy włoskie zmielone niezbyt drobno. Jeżeli nie macie młynka czy miksera żeby je zmielić, możecie je utłuc w moździerzu lub włożyć do foliowej torebki i potłuc tłuczkiem do mięsa lub siłą własnej pięści :) Polecam, to bardzo przyjemne zajęcie. 


Przygotuj tortownicę o średnicy 23 cm. Wysmaruj masłem i wyłóż papierem do pieczenia. 
Rozgrzej piekarnik do 180 stopni Celsjusza. 

Składniki:
200 g mąki pszennej
czubata łyżka mąki ziemniaczanej
150 g masła dobrej jakości
45 g cukru pudru + 3 łyżki do posypania
kilka kropel aromatu migdałowego (dodałam 3 łyżki cukru waniliowego z prawdziwą wanilią )

Ciasto zagnieć  i uformuj kulę. Owiń folią i schowaj do lodówki na 30 minut.

Kruszonka
100 g mąki pszennej
100 g cukru
100 g zmielonych lub pokruszonych orzechów włoskich
100 g schłodzonego masła pokrojonego w kostkę

Składniki na kruszonkę zagnieć i uformuj kulę. Zawiń w folię i schowaj do lodówki na 30 minut. 

Nadzienie
370 g konfitury z krojonej pigwy użyłam Bonne Maman. Może być inna.
5 średniej wielkości jabłek - użyłam Golden Delicious, ale może być Szara Reneta lub inna odmiana


Jabłka obierz, wytnij gniazda i pokrój w cienkie plasterki.
Wyciągnij ciasto z lodówki, wylep nim spód i brzegi tortownicy (jak plasteliną) . Posmaruj połową konfitury spód ciasta. Ułóż pokrojone jabłka i wysmaruj resztą konfitury. Wyciągnij z lodówki kruszonkę i pokrusz nią jabłka. Możesz to zrobić palcami lub zetrzeć ją na grubej tarce. Wstaw ciasto do piekarnika na 60 minut.
Na koniec po wystudzeniu oprósz cukrem pudrem.

Smacznego :)




6 komentarzy:

  1. Zdecydowanie spróbuję:) Mam nawet konfiturę z pigwy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poproszę kawałeczek :).
    I tak, tłuczenie orzechów tłuczkiem jest przyjemne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodatek pigwy do szarlotki to wspaniały pomysł! Z pewnością go wykorzystam - mam spory zapas pigwowych konfitur!
    Pyszności u Ciebie! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda świetnie jakoś nigdy nie używałam do ciasta pigwy, zazwyczaj dodawałam ją do herbaty:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Justyna musisz spróbować, pigwa bardzo dobrze komponuje się z jabłkiem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę na blogu i komentarz. Proszę o nie umieszczanie w nich spamu, ponieważ będzie natychmiast kasowany.
Asia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...