23 sierpnia 2012

Sernik ze śliwkami



Składniki

750 g śliwek węgierek (może być inna odmiana)-umyj i usuń pestki
1 kisiel malinowy
325 g cukru
1000g twarogu (zmielonego)
150 ml śmietany 30 %
4 łyżki soku z limonki (może być cytryna)
5 jajek
2 opakowania budyniu waniliowego
ziarenka z 1 laski wanilii
3 łyżki kaszy manny

Ugotuj kisiel wg instrukcji na opakowaniu. Dodaj do niego śliwki i odstaw.
Twaróg połącz ze śmietaną, dodaj cukier, sok z limonki, jajka, kaszę, wsyp budyń i dodaj ziarenka z wanilii. Wszystkie składniki dokładnie wymieszaj. Tortownicę o śr.26 cm posmaruj tłuszczem i oprósz mąką. Przełóż do niej masę serową. Na wierzchu ułóż równomiernie śliwki z kisielem. Pozostaw wolny brzeg. Piecz 45-50 minut w temperaturze 175 stopni Celsjusza. Po wyjęciu z piekarnika zostaw na 2,5 godziny do wystygnięcia.

Smacznego!


Źródło: "Tele tydzień"

6 komentarzy:

  1. Asiu! Czytasz w moich myślach :-)
    Zastanawiałam się nad połączeniem śliwek i sera...a teraz przekonałaś mnie w 1000% :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie wpadłabym na takie połączenie. Wygląda bardzo smakowicie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudny sernik. :) Ze śliwkami nie jadłam chyba jeszcze tego ciasta, ale chyba trzeba będzie to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też się bałam takiego połączenia, ale jest boski:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy jeszcze nie próbowałam sernika ze śliwkami, ale wygląda super:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam kiedyś sernik ze śliwkami - był absolutnie przeboski :) To połączenie, choć nie takie oczywiste, sprawdza się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę na blogu i komentarz. Proszę o nie umieszczanie w nich spamu, ponieważ będzie natychmiast kasowany.
Asia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...