15 czerwca 2013

Ciasto biszkoptowe z truskawkami


Ciasto biszkoptowe z truskawkami.
Bardzo puszyste, delikatne, lekkie. Zamiast truskawek, można użyć dowolnych owoców.  Robiłam je z książki "Słodkie" Elizy Mórawskiej. Zrobiłam już kilka wypieków z tej książki i przyznam że wszystkie były udane. Do tego, miałam wątpliwości, bo w przepisie brakowało "momentu" gdzie i *kiedy dodać masło. Taki chochlik w druku- pomyślałam. Dodałam masło na końcu i okazało się że zrobiłam dobrze, bo ciasto wyszło bardzo smaczne. Konsultowałam to nawet z Liską i potwierdziła, że rzeczywiście umknęło to przy korekcie (no cóż takie rzeczy się zdarzają) , ale tak właśnie należy zrobić.
Pani Elizo dziękuję za konsultację :)


Temperatura 180 stopni Celsjusza.
Tortownica o średnicy 22-24 cm wysmarowana masłem i wyłożona papierem do wypieków.

Składniki:
125 g cukru pudru
125 g mąki pszennej
125 g masła
4 duże jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia

W małym garnuszku rozpuść masło i odstaw do wystygnięcia.
Mąkę i proszek do pieczenia przesiej przez sito.
Cukier podziel na dwie równe części i jedną zmieszaj z żółtkami na kogel - mogel.
Białka ubij na sztywno i zmieszaj z druga częścią cukru.
Do kogla-mogla dodaj dwie łyżki ubitego białka i delikatnie wmieszaj łyżką. Wsyp mąkę z proszkiem do pieczenia i delikatnie mieszaj. Dodawaj pozostałe ubite białka i na końcu *rozpuszczone (koniecznie przestudzone) masło. Wszystko mieszaj łyżką do połączenia składników.
Przelej ciasto do tortownicy. Na wierzch ułóż pokrojone w plasterki truskawki lub inne owoce. Wstaw do nagrzanego piekarnika na 45-50 minut (do suchego patyczka) Wyciągnij z piekarnika upieczone ciasto i pozostaw je w formie na 15 minut, następnie przełóż na metalową kratkę. Po całkowitym wystygnięciu oprósz cukrem pudrem.

Smacznego !



9 komentarzy:

  1. Świetne ciasto, proste i pyszne, takie, jakie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne ciasto, delikatne i lekkie - bo w końcu biszkoptowe.
    pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Narobiłaś mi ochoty na ciacho, dziś truskawki w kuchni koniecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. na ile stopni się piecze ciasto? dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na 180 ;) jest to napisane na początku przepisu ;)

      Usuń
    2. Dziękuję i przepraszam, nie widziałam :(

      Usuń
  5. Właśnie się piecze, ale nie sądzę żeby się udało ;) Jeszcze nigdy mi się ciasto biszkoptowe nie udało ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę na blogu i komentarz. Proszę o nie umieszczanie w nich spamu, ponieważ będzie natychmiast kasowany.
Asia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...