12 listopada 2013

Ciasto czekoladowe z karmelem


Doskonałe, super czekoladowe z karmelem. Ciasto Jamiego Oliviera z książki "Każdy może gotować".
Oryginalny przepis zawiera krówki, ale za każdym razem kiedy miałam je zrobić krówki znikały w niewytłumaczalny sposób. W końcu kupiłam puszkę kajmaku i użyłam zamiast krówek.

Składniki na foremkę 25 x 25 cm wysmarowana masłem i oprószona kakaem lub wyłożona papierem do wypieków.

200 g gorzkiej czekolady 70 %
175 g masła
1 łyżka kakao
150 g cukru trzcinowego
100 g migdałów blanszowanych
szczypta soli
4-5 jajek
150 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
100 g krówek lub 200 g kajmaku

Piekarnik rozgrzej do temperatury 160 stopni Celsjusza.
Czekoladę połam na kawałki, wrzuć do robota wraz z masłem, cukrem, migdałami, łyżką kakao, solą. Zmiksuj wszystkie składniki aby uzyskać gładką masę. Do robota dodaj jajka, kolejno po jednym i wsyp mąkę. Ponownie zmiksuj.
Przelej ciasto do foremki. Krówki połam na kawałki i posyp nimi ciasto. Jeśli użyjesz kajmaku układaj łyżeczką porcje kajmaku na cieście. Można je delikatnie zatopić.  Włóż ciasto do rozgrzanego piekarnika i piecz 40 minut. Ciasto będzie nieco płynne i maziowate. Jeśli uznasz że jest zbyt płynne, włóż jeszcze do piekarnika i piecz ok 5-10 minut aby stężało.
Smacznego !


3 komentarze:

  1. Kusząco wygląda... chyba wiem, co zrobię z resztką zalegającego w lodówce kajmaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Asiu wygląda b. smakowicie :). Za taki kawałek do kawusi oddałabym wszystko :) !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę na blogu i komentarz. Proszę o nie umieszczanie w nich spamu, ponieważ będzie natychmiast kasowany.
Asia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...