24 sierpnia 2013

Gruszkowa kruszonka


Gruszkowa kruszonka 
Foremka na ciasto 10 x 20 cm wysmarowana masłem i wyłożona papierem do wypieków.
Piekarnik rozgrzej do 180 stopni Celsjusza
Składniki:

Ciasto:
200 g mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
1/4 łyżeczki soli
60 ml oleju
100 g cukru
1 łyżka otartej skórki z cytryny
2 jajka
120 ml maślanki lub jogurtu naturalnego
1 łyżka esencji waniliowej
4 gruszki

Kruszonka:
50 g mąki
70 g brązowego cukru
1 łyżeczka cynamonu
60 g zimnego masła
3 łyżki płatków migdałowych

Wszystkie składniki suche: mąka, sól i proszek do pieczenia przesiej przez sito. W drugiej misce ubijając, łącz składniki: olej, cukier, skórka z cytryny, jajka, maślanka, esencja waniliowa i składniki suche. Przelej gotowe ciasto do foremki.
Obierz gruszki i pokrój w grube plastry.  Układaj plastry ciasno pionowo w cieście. 
Zrób kruszonkę: wszystkie składniki tj: masło w kawałeczkach, cukier, mąkę, cynamon i płatki migdałowe wymieszaj. Oprósz ciasto z gruszkami kruszonką i wstaw foremkę do piekarnika. Piecz 60 minut do "suchego patyczka"
Po wyciągnięciu z piekarnika odczekaj ok 10-15 minut i wyciągnij ciasto z foremki. Można kroić ciepłe .
Smacznego ! 



5 komentarzy:

  1. Oszalałam, to istne cudo! Mam gruszki, uf, zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda , że wcześniej nie zajrzałam na zmiksowanych... miałam gruszki i zrobiłam z nich kompot bo kompletnie nie miałam pomysłu na nie :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Asiu, w opisie przygotowania jest napisane, żeby ubijać olej, cukier... i no własnie, zaczęłam robić ciasto i pojawił się problem, w składnikach nie jest napisane ile cukru. Mogłaby Pani powiedzieć, ile cukru Pani użyła?:)

    Pozdrawiam
    Aśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście już poprawiam , bardzo przepraszam. Powinno być 100 g cukru. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Pozdrawiam i proszę napisać jak wyszło ciasto. A i nie jestem żadna pani tylko Asia po prostu :-)

      Usuń
    2. Ciasto wyszło przepyszne, już go właściwie nie ma :) cukru dodałam "na oko" i wyszło w sam raz :)
      A jutro zamierzam robić sernik według jednego z Twoich przepisów :)

      Usuń

Dziękuję za wizytę na blogu i komentarz. Proszę o nie umieszczanie w nich spamu, ponieważ będzie natychmiast kasowany.
Asia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...