23 kwietnia 2013

Sernik z mango



 Sernik z mango na spodzie z karmelizowanymi migdałami

Źródło przepisu: White Plate

Tortownica o wymiarach 18 cm wysmarowana masłem i wyłożona papierem do wypieków.
Piekarnik włącz na 160 stopni Celsjusza.

 Spód:
100 g migdałów blanszowanych -całe migdały bez skórki 
2 łyżki cukru trzcinowego

Masa:
1/2 kg sera trzykrotnie mielonego lub z wiaderka (użyłam Wieluńskiego)
3/4 szklanki drobnego cukru
2 łyżki budyniu śmietankowego (użyłam mąkę pszenną)
4 małe jajka (lub 3 duże)
1 łyżeczka esencji waniliowej
3/4 szklanki pulpy z mango (użyłam 1 mango i zmiksowałam na mus)

Spód:
Migdały upraż na patelni. Przełóż je do osobnej miseczki. Na patelni rozpuść cukier. Kiedy cukier nabierze oczekiwanej konsystencji wrzuć do niego migdały i wymieszaj. Następnie przełóż je do blendera i zmiel (nie za drobno) .
Zmielone migdały przełóż do przygotowanej tortownicy na dno.

Przygotuj masę serową:
Ser wymieszaj z musem (odłóż 2 łyżki musu, który wykorzystasz do udekorowania wierzchu sernika) , cukrem, budyniem lub mąką, wanilią i dodawaj po jednym jajku wciąż miksując. 
Przelej masę na spód do tortownicy. Na wierzchu zrób kilka kleksów z musu i zrób wykałaczką różnorodne zawijasy. Wstaw sernik do piekarnika i piecz ok 50-60 minut. 
Po tym czasie wyłącz piekarnik, uchyl drzwiczki i zostaw sernik na kilka godzin, a najlepiej na całą noc.

Smacznego !



17 komentarzy:

  1. Wygląda cudownie! Czemu mi nigdy nie może wyjść taki fajny wysoki?! Nie ma sprawiedliwości na tym świecie! :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Orciu wszystko zależy od formy. Jak masz dużą formę i mało sera to wyjdzie zawsze niższy sernik. Jak dasz małą formę to wyjdzie wyższy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspanialy kolor. No i ten spod mnie urzekl...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda tak puszyście i ten kolor mmmm :D

    OdpowiedzUsuń
  5. też go ostatnio piekłam - pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowny, na sam widok apetyt rośnie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny, już sobie wyobrażam, jaki musi być pyszny :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo apetycznie wygląda ten sernik. I jakie ładne zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jestem wielką fanką serników, ale ten zjadłabym z wielką chęcią:)

    OdpowiedzUsuń
  10. wspaniały sernik i piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cóż mogę napisać. Sernik jest cudny i na pewno przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Najważniejsze - przepis autorstwa White Plate.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie zauważyłeś lub nie doczytałeś, jest podane źródło przepisu.

      Usuń

Dziękuję za wizytę na blogu i komentarz. Proszę o nie umieszczanie w nich spamu, ponieważ będzie natychmiast kasowany.
Asia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...