18 lipca 2012

SERNIK LONDYŃSKI


Od kilku dni "chodzi za mną" sernik, ale taki z prawdziwego sera twarogowego. 
Poprosiłam więc mojego zaprzyjaźnionego dostawcę masła i sera z Olesna i mam :)
Upiekę sernik wg przepisu, z książki Nigelli Lawson. Będzie to sernik upieczony w kąpieli wodnej. Po takim sposobie pieczenia sernik uzyskuje aksamitną,gładką i delikatną konsystencję.

Składniki:
spód :
150 g herbatników
75 g masła

masa:
600 g białego sera twarogowego
150 g cukru
3 jajka
3 żółtka
1,5 łyżki ekstraktu waniliowego lub 1 cukier waniliowy
1,5 łyżki soku z cytryny
tortownica o średnicy 20 cm
gruba folia aluminiowa

warstwa śmietankowa:
200 ml kwaśnej śmietany 18%
1 łyżka cukru
1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego lub 2 łyżeczki cukru waniliowego

Sposób przygotowania:

spód
Herbatniki zmiksuj w malakserze aby uzyskać konsystencję bułki tartej.
Rozpuść masło i połącz z pokruszonymi herbatnikami, uzyskasz jednolitą masę.
 W tortownicy uformuj spód z herbatników a następnie włóż do lodówki.
Włącz piekarnik na 180st C.
masa:
Ser przeciśnij przez praskę do ziemniaków lub przez maszynkę 3-4 razy.
Do sera dodaj cukier i mieszaj mikserem na gładką masę, dodaj jajka i żółtka ciągle mieszając. Na koniec dodaj cukier waniliowy i sok z cytryny.
Nastaw wodę w czajniku.
 Owiń schłodzoną tortownicę folią aluminiową tak, żeby zakrywała spód i boki. To zabezpieczy tortownicę przed nasiąknięciem wodą w czasie pieczenia w kąpieli wodnej.
 Masę serową wlej do tortownicy na zimny spód. Włóż tortownicę do brytfanki. Wlej wrzątek z czajnika do brytfanki w której stoi sernik. Woda musi sięgać mniej więcej do połowy naczynia. Wstaw naczynie z tortownicą do piekarnika na 50-55 minut.
 Wymieszaj śmietanę z cukrem, wylej na upieczony sernik i wstaw jeszcze raz do piekarnika na ok 10 minut.
Wyciągnij sernik z piekarnika. Ostrożnie wyjmij tortownicę z brytfanki z wodą. Odwiń folię i odstaw sernik do wystygnięcia. Następnie wstaw do lodówki.
Smacznego.

8 komentarzy:

  1. Za mną też chodził sernik...ale u mnie dziś z jagodami :)Twój wygląda obłędnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki :) Ja też miałam robić z jagodami, ale mi wszystkie zjedli. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem sernikożercą na pewno zrobię wygląda pysznie.Znalazłam Cię przypadkiem jesteś z moich okolic pierwszy raz znalazłam osobę blogującą z okolic .:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. To super, bo z tego co tu widzę to większość bloggerów jest z Warszawy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Asiu, jako że jestem niepoprawną sernikomaniaczką, znalazłam u Ciebie istny raj dla swej wyobraźni.;) Piękne wypieki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Renula, ja też jestem sernikomaniaczką, zapraszam tym bardziej do mnie. Mam nadzieję że znajdziesz coś dla siebie. Zachęcam też do innych wypieków. Serdecznie Cię pozdrawiam :) Asia

      Usuń
  6. zrobilam wczotaj, wyszedl pyszny!!!:) nie mialam 18% smietany, wiec dalam 12% i nastepnym razem zrobie w mniekszym naczyniu, zeby folia lepiej przylegala.ale sernik jest pierwsza klasa i wszyscy domownicy od razu po dwa kawalki zjedli;) dziekuje za przepis!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. sernik jest piersza klasa!! wszyscy domownicy od razu po dwa kawalki zjedli, bo po jednym czuli niedosyt:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę na blogu i komentarz. Proszę o nie umieszczanie w nich spamu, ponieważ będzie natychmiast kasowany.
Asia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...