16 lipca 2012

Tarta migdałowa z kremem limonkowym i mnóstwem owoców



Składniki:
Ciasto
120 g masła
150 g cukru trzcinowego
1 cukier waniliowy
300 g mąki
100 g zmielonych migdałów (możesz je zmielić w blenderze)
2 łyżeczki proszku do pieczenia


Krem
150 ml śmietany 18%
2 jajka
100 g cukru
1 cukier waniliowy
sok z całej limonki
owoce ( możesz dodać jakie chcesz, ja miałam kilka truskawek, maliny, jagody i wiśnie )


Jak zrobić:
Ciasto:
W rondelku rozpuść masło, dodaj cukier trzcinowy i waniliowy. Odstaw do wystudzenia.
 Do rozpuszczonego masła dodaj mąkę, migdały, proszek do pieczenia. Jeżeli będzie za rzadkie dodaj mąkę. Wszystko razem wymieszaj i zagnieć ciasto, zawiń w folię i włóż do lodówki na ok. 30 minut.


Krem:
Wszystkie składniki na krem wymieszaj, aż powstanie jednolita masa, będzie dość rzadka, ale w trakcie pieczenia zmieni konsystencję.
Mała uwaga: najlepsze do tego kremu były by ziarenka z prawdziwej wanilii, jeśli masz taką dodaj zamiast cukru waniliowego, ja jednak nie miałam i musiałam dodać cukier.


Ciasto:
Przygotuj foremkę do tarty, wysmaruj masłem i wysyp bułką tartą lub mąką. Włącz piekarnik na 180 st.C
Wyciągnij ciasto z lodówki. Z papieru do pieczenia wytnij dwa kwadraty o wymiarach ok. 40cm x 40cm
Jeden kwadrat rozłóż na blacie, połóż na niego ciasto, przykryj ciasto drugim kwadratem.
Wałkiem rozwałkuj ciasto. Papier spowoduje że ciasto równomiernie się rozwałkuje, nie potrzebna jest mąka.
Delikatnie odklej jeden kawałek papieru z rozwałkowanego ciasta przełóż na formę ciastem do dołu. Odklej drugi kawałek papieru. Uformuj ciasto w foremce tak aby dokładnie przylegało do ścianek.
Wstaw ciasto do piekarnika i piecz ok 15-20 minut. (pozostałe ciasto zawiń w folię i schowaj do lodówki, wykorzystasz je na kruszonkę)
Wyciągnij ciasto z piekarnika ułóż owoce (jak najwięcej) posyp cukrem, polej kremem, na wierzch pokrusz pozostałym ciastem. Wstaw do piekarnika na ok 15-20 minut.
Tarta jest najlepsza jak wystygnie. :)


Wariacja
Jeżeli zostanie Ci krem, możesz go wykorzystać i zalać nim owoce w kokilkach i piec ok 20 minut 180-190 st. C. To będzie taki drugi deser. (ja właśnie tak zrobiłam bo zostało mi dość sporo tego kremu)
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wizytę na blogu i komentarz. Proszę o nie umieszczanie w nich spamu, ponieważ będzie natychmiast kasowany.
Asia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...